Så funkar AV-tekniken i fakultetens mötesrum med trådlös uppkoppling

Trave med bärbara datorer ovanpå varandra, hdmi-uttagen syns.

Har du koll på hur audiovisuell teknik (AV) i mötesrum med trådlös uppkoppling till cynap-anslutna skärmar? Här får du en snabb förklaring för hur du gör om du inte har ett Lucat-ID att koppla upp dig mot det trådlösa nätverket.

För att koppla upp dig mot Lunds universitets trådlösa nät, som i sin tur kopplar upp sig trådlöst mot cynap (AV) i i fakultetens mötesrum kan du göra på olika sätt.

Varje mötesrum har en HDMI-kabel som föreläsare/deltagare kan använda om de inte har ett eget Lucat-ID eller inte har fått ett tillfälligt sådant.

Samma kabel gäller för Region Skåne-anställda eftersom deras datorer har en säkerhetsbegränsning som förhindrar en trådlös uppkoppling mot universitetets cynaper.

Mer information och hjälp när det gäller trådlös uppkoppling, AV-teknik, hittar du kontaktytan för medicinska fakultetens IT- och AV-support.

Denna kontaktinformation hittar du även på skärmarna i varje sal i en QR-kod.

Telefon direkt till AV-support: 046-222 18 19.