Utbildning på grund- och avancerad nivå

Fakultetsgemensam internationell kommitté för utbildning på grund- och avancerad nivå

Ledamöter

Mattias Collin
Susanne Brokop
Pia Lundqvist
Jesper Petersson
En studentrepresentant (ännu ej utsedd)

• Identifiera fakultetsövergripande samarbetspartners inom utbildning
  • Ta fram kriterier för och besluta om internationella stimulansmedelsansökningar
  • Ta fram kriterier för och besluta om specifika satsningar och utlysningar inom ramen för fakultetens handlingsplan för internationalisering av utbildning på grund- och avancerad nivå
  • Besluta om fakultetsgemensamma kriterier för Certificate of International Merits (CIM)
  • Besluta om fakultetsgemensamma kriterier för urval av studenter som ska nomineras för utbytesstudier och andra utlandsvistelser inom ramen för sin utbildning

Teresa Svarvell
Avdelningschef, Internationella avdelningen
+46 46 222 73 61
teresa [dot] svarvell [at] med [dot] lu [dot] se (teresa[dot]svarvell[at]med[dot]lu[dot]se)