Budget och återrapportering (infrastruktur)
Budgetäskande ALF-medel för infrastruktur
Budgetäskande ska ha inkommit till ALF-kansliet senast den 15 maj året före tilldelningsåret..
Budgetäskandet ska besvara följande frågor:
- Hur mycket ALF-medel äskas och för vilken period?
- I övrigt ska budgetäskandet besvara samma frågor som återrapporteringen nedan.
Återrapportering
Återrapportering ska ha inkommit till ALF-kansliet senast den 31 mars året efter det tilldelningsår återrapporteringen avser.
Återrapporteringen ska besvara följande frågor:
Intäkter
- Hur mycket ALF medel har erhållits tilldelningsåret?
- Hur ser brukarfinansiering av verksamheten ut, det vill säga antal kunder/brukare samt ersättning (i kronor) från dessa?
Finns det annan finansiering till verksamheten? I så fall, vilken finansiär och vilket belopp?
Kostnader
- Vad uppgår verksamhetens kostnader till, inklusive:
- specifikation av personal (namn, titel, tjänsteomfattning, anställning inom Lunds universitet eller Region Skåne samt finansiering)
- lokaler (hus, yta i kvadratmeter, lokalkostnad) - Vilka investeringar har gjorts under året och vilka investeringar planeras nästa år?
- Vad är plan och målsättning för nästa år?
Till återrapporteringen ska följande bifogas
- Resultaträkning
- Verksamhetsrapport, större händelser under året, antal publikationer etc
Kontakt
Karin Frankel
Medicinska fakultetens kansli
karin [dot] frankel [at] med [dot] lu [dot] se (karin[dot]frankel[at]med[dot]lu[dot]se)