Medicinska fakulteten på Hållbarhetsveckan

Poster  för Hållbarhetsveckan i Lund 2024. Blå bakgrund och gult jordklot. Illustration.

LU och Lunds kommun bjuder in till en vecka med aktiviteter kring hållbarhet: diskussioner, allvarliga frågeställningar och hoppfulla framtidsvisioner. Kolla in vad fakulteten är med på.

Utställning och aktiviteter på biblioteken

Medicinska fakultetens bibliotek medverkar tillsammans med andra LU-bibliotek under hela veckan:
Searching for the Global Goals - Exhibitions and Activities at Lund University Libraries | Hållbarhetsforum

Seminarier

12 april 2024 10:00 till 12:00 | Segerfalkssalen, BMC
Path to Green Laboratories: a seminar & discussion on circular solutions in Life Science | Hållbarhetsforum

12 april 2024 10:00 till 11:30 | Pufendorfinstitutet
Panel discussion on nature-based solutions: Can they tackle climate, biodiversity and health challenges? | Hållbarhetsforum