Fakultetens morgonmöte (4/4): Om etik i forskningen

Stig som delar dig i en skog, kille ska välja. Foto.

På mötet berättar Mats Johansson, lektor i medicinsk etik, efter en kort inledning av vicedekan Niklas Nielsen, om vad som händer inom området etik i forskning och vilka överväganden man behöver göra för att agera etiskt.

Vi hälsar alla anställda välkomna till vårt digitala Fakultetens morgonmöte.

Detta är återkommande månadsvisa informationsmöten där du kan lära dig mer om olika aktuella ämnen. Mötena hålls på engelska eller svenska beroende på ämne och för att göra dem tillgängliga för så många anställda som möjligt.

Har du missat tidigare möten? Inspelningar av mötena läggs upp efterhand på Intramed.

Datum & tid: 4 april, 08:30 – 09:00

Plats: Zoom

Anmälan: Anmäl dig här

OBS: Mötet hålls på svenska.