Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Ny avtalskatalog – lättare att göra bra inköp

bild på en kundvagn. foto.

Nu finns en ny avtalskatalog som ska göra alla inköp lättare, nya riktlinjer har också tagits fram för att underlätta och effektivisera vår upphandlingsprocess.

Avtalskatalogen är en resurs som gör det enklare att hitta information om vilka avtal som finns och hur du använder dem. 

Det finns mycket pengar att spara om vi gör våra inköp rätt. Genom att samla inköpen kan vi få bättre villkor och mer konkurrenskraftiga priser. När du använder befintliga avtal bidrar du till den goda affären som innebär att skattepengar används på effektivast möjliga sätt och att universitetet får mest värde för pengarna. Det handlar också om att ta hänsyn till miljö och samhällsfaktorer samt att bidra till en god konkurrens på marknaden.

– Med avtalen säkerställer vi att alla behov kopplade till affären kommer med. Exempelvis inte bara tekniska krav på ett instrument utan även behov av service och reparation under livslängden. Vi ser till så att vi ställer de avtalskrav som vi ska/bör ställa och får den kvalitet vi behöver. Det kan exempelvis handla om hållbarhet, leverans, garanti och datasäkerhet, säger Måns Weimarck, upphandlingschef på sektionen Ekonomi. 

Läs mer om den nya avtalskatalogen på LU Medarbetarwebb (nytt fönster)